Аз Управлявам

Наръчник за създаване на прогрес

Аз Управлявам – иновации, прогрес и действия.

 

 

Игровизирай това

 

Въпреки че е сравнително скорошно явление, игровизирането вече е подплътено от сериозна доза теория и немалко примери от живота. Основното заключение, което излиза на преден план, е това, че практически всяка дейност може да възприеме формата на игра. Независимо дали става въпрос за наука, бизнес или обучение обичайните задачи и изисквания могат да се превърнат в занимателни предизвикателства и запленяващо удоволствие. 

Игровизацията разчита на 8 основни принципа, които гарантират, че скучните задължения ще се превърнат в занимателна игра. И тя ще носи не само удоволствие, но и позитивни резултати и повишена продуктивност. Ето ги и тях:

1. Собственост и притежание

Това насърчава потребителите, защото те усещат, че притежават нещо. Когато играчът усеща, че притежава нещо, той неусетно иска да го превърне в нещо по-добро или да притежава още повече. 

3. Развитие и постижение

Това е вътрешния подтик да вървим напред, да развиваме умения и впоследствие да се справяме с предизвикателства. Самата дума „предизвикателство“ в случая е много важна, защото без нея медалът или трофеят нямат стойност. 

5. Оскъдица и нетърпеливост

Това е онзи подтик да искаш нещо, защото не можеш да го имаш. Много игри се развиват на принципа „Ела след 2 часа, за да събереш наградата си“. Самият факт, че човек не може да получи нещо веднага го кара да мисли за него цял ден.

7. Загуба и отбягване

Тук основната мотивация в поведението е да се избегне нещо лошо да се случи. В малък мащаб това може да означава да се избегне загубата на някаква работа. В по-голям мащаб това може да бъде да отхвърляме идеята, че всички усилия, които сме положили досега са били напразно и трябва да се предадем. На този принцип разчитат възможностите, които постепенно се изпаряват, защото хората считат, че ако не действат на момента, никога повече няма да имат подобна възможност.

2. Подкрепа на творчеството и получаване на обратна връзка

Това се случва, когато потребителите участват в креативен процес, в който непрекъснато трябва да разгадават нещо и да опитват различни комбинации. Хората не само, че искат да дадат воля на въображението си, но и да получат резултати – обратна връзка, на която да отговорят. Затова играта с Лего или рисуването стават занимателни толкова лесно – защото в механиката на играта не е нужно да се добавя абсолютно нищо, за да задържа интереса върху нея.  

4. Епично значение и призвание

Благодарение на чувството за призвание потребителят вярва, че работи за нещо по-велико от себе си или че е „избран“ да извърши нещо. 

6. Обществено влияние и свързаност

Тук се включват всички елементи, свързани с общуването, включително напътстване, приемане, разбирателство, конкуренция, завист и т.н. Когато видите приятел, който умее нещо ново за вас, Вие имате желание да станете също толкова умел колкото него. Освен това ние имаме нуждата да сближаваме хора, места и събития, които са ни познати и с които се асоциираме. 

8. Непредсказуемост и любопитство

Това е безвредното влечение да разберем какво ще се случи по-нататък. Ако не знаем какво ще се случи, ние сме заинтригувани и мислим често в тази посока. Такъв е и основния подтик зад хазарта. 

Натиснете за голям формат

Octalysis е инструментът, който изобразява действието на всеки един от тези 8 основни принципа. Освен това той разкрива и елементите, които са нужни на една система, за да заприлича на игра според това на кой принцип искаме да заложим. Това ни позволява да оценяваме нивото на игровизация в дадена система и дори да настройваме игралното преживяване между 4-те етапа на играене:
• Откриване
• Възкачване
• Оттегляне
• Приключване